Persbericht – Exact 100 jaar na de pispot van Duchamp exposeert Ralph Posset zijn wc-rollen

De wc-rollen zullen letterlijk buiten de kunst instituties om te zien zijn voor het hele Volk

In april 1917 bood Marcel Duchamp, onder pseudoniem, zijn pispot aan voor de jaarlijkse expositie van de Society of Independent Artists in New York.
Het kunstwerk, dat nu geldt als het meest invloedrijke kunstwerk van de twintigste eeuw, werd door de commissie van de expositie echter geweigerd. Het duurde tientallen jaren voordat het werk op waarde werd geschat. De originele pispot is nooit meer gevonden, maar Duchamp heeft tijdens zijn leven nog tientallen pispotten gesigneerd.

Om de geboorte van de readymade te vieren exposeert Ralph Posset zijn eigen iconische wc-rollen vanaf 28 april in Den Bosch . Werken waar de onvolprezen en onafhankelijke kunstwereld ook haar neus voor op haalt. En dat terwijl de esthetische waarde toch zo evident is. Maar, zoveel kunstkenners, zoveel dezelfde meningen. Kunst is al decennia lang in de ban van de eenheidsworst.

En dus zal de expositie van mijn wc-rollen, de enige onvervalste opvolgers van de pispotten, worden gehouden buiten de muren van welke kunst institutie dan ook. Letterlijk.
De werken zullen namelijk aan de buitenmuren van het Noordbrabants Museum worden geplaatst
De perfecte plaats voor kunst van een buitenstaander.
Perfect voor de enige echte Volkskunstenaar, die Nederland rijk is.
Zonder kaartje is de expositie van Ralph Posset toch te zien door alles en iedereen.

De expositie zal twee weken duren. Daarna zal de kunstenaar de werken weer verwijderen.
De Volkskunstenaar wil iedereen vragen om respectvol met zijn werken om te gaan. De werken hangen op een kwetsbare plaats. Gevoelig voor eventueel vandalisme.
En aangezien de werken een waarde hebben van vele duizenden euro’s zou diefstal of verminking van de werken een zware verliespost zijn voor de kunstenaar.

Vanaf vrijdag 28 april 10.30uur
Beurdsestraat
Den Bosch
(glazen buitenmuur van het Noordbrabants Museum)

25-04-2017

Ralph Posset

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CAPTCHA ImageChange Image