Michel Houellebecq – Brief aan Stefan Ruitenbeek van Keeping It Real Art Critics + Khalid & Sophie – Ruitenbeek over Houellebecq + Keeping It Real Art Critics – KIRAC (24) Under a Sinking Sun (TRAILER)

Brief aan Stefan Ruitenbeek van KIRAC, Keeping It Real Art Critics

Aan Stefan Ruitenbeek,

Meneer,

Toe Vallig ging ik na mijn Korte Verblijf in Amsterdam voor Drie Weken naar Guadeloupe om een Film van Guillaume Nicloux op te nemen, met Blanche Gardin en mij Zelf in de Hoofd Rol.

Van af de Eeerste Seconden, zodra ik Voet zette op de Vloer van het Station Amsterdam, ergerde ik me er aan, dat de Mensen op het Station Helemaal Niet Vriendelijk waren.’

De Reden, dat ik dit zeg, is, dat de Werk Wijze van Guillaume Nicloux op het Eerste Gezicht met de Uwe kan worden Vergeleken, in Ieder Geval meer dan die van de Andere Regisseurs met Wie ik heb mogen Samen Werken.

Mijn Eerste Reactie op dat Moment had moeten zijn om de Camera te Pakken en in de Eerste de Beste Gracht te gooien

Ener Zijds maakt hij er een Punt van om de Scènes Strikt in de Volg Orde van het Script op te nemen, om Rekening te kunnen houden met de Veranderingen, die zich in de Personages en voor Al in de Relaties tussen de Personages kunnen voor doen. Hij laat het Niet Na om een Scène aan te Passen aan de Reeds Op Genomen Scènes, het is Echter Belangrijk op te merken, dat hij de Acteurs raad pleegt over de Wijzigingen, die hij wil aan brengen.

Ander Zijds, en dit is Één van zijn Grote Originaliteiten, is de Dialoog Soms Geïmproviseerd, of Beter Gezegd “Semi Geïmproviseerd,” dat wil zeggen, het Algemene Thema ligt Vast, maar de Acteurs zijn Vrij om hun Eigen Woorden te kiezen. Dit geldt met Name voor De Ontvoering van Michel Houellebecq, waar van het Oorspronkelijke Script Niet Meer dan Twintig Pagina’s mocht om vatten.

Er is Echter een Essentieel Verschil in Uw Methoden.

Het Verschil is in de Eerste Plaats een Kwestie van Beleefdheid. Om Terug te Komen op mijn Verblijf in Amsterdam: vanaf de Eerste Seconden, zodra ik Voet zette op de Vloer van het Station, ergerde ik me er aan, dat de Mensen op het Station Helemaal Niet Vriendelijk waren.

Ik was van af de Eerste Seconden Geïrriteerd, zodra ik Voet zette op de Vloer van het Station, toen ik me realiseerde, dat een Lid van uw Team mijn Vrouw en mij begon te Filmen zonder onze Toe Stemming te vragen, zonder Zelfs met ons te spreken. Mijn Eerste Reactie op dat Moment had moeten zijn om de Camera te pakken en in de Eerste de Beste Gracht te Gooien, die voor bij kwam. Ik ben een Nog Al Zacht Aardig Persoon, en ik nam het op me om te voor komen, dat Alles Fout zou gaan. Maar mijn Ergernis groeide Elke Keer als jij en je Team mijn Hotel Kamer binnen kwamen, Camera in de Hand, al begonnen met Filmen.

Bij Andere Gelegenheden, voor Al tijdens het Eten, werden we Zelfs Gefilmd zonder dat we het wisten. Deze Procedures behoren meer tot de Goot Journalistiek dan tot de Cinema d’Auteur. In een Latere Discussie heb ik, gezien de Verslechtering van de Situatie, toe gezegd U de Hotel Kamer terug te betalen, wat ik heb gedaan, overigens had ik mijn Trein Kaartjes mee genomen en mijn Maal Tijden ter Plaatse betaald, en heeft U Uw Eigen Film Apparatuur.

De Dingen bleven Escaleren, tot ik je op een Avond vroeg mijn Kamer te Verlaten met je Camera’s. We hebben elkaar Sinds Dien Niet Meer Gezien.

Er is Nog een Ander Verschil, dat te Maken heeft met Esthetiek. Bij het Draaien van een ‘Normale’ Film is er een Heel Ritueel, te Beginnen met Kostuums en Make Up. Zodra het Technische Team Klaar is, wordt de Op Name van Elk Shot in een Zeer Specifieke Tijd Besloten, Onder Broken door Precieze Bevelen. ‘Motor’, ‘Actie’, ‘Cut’. Dit Alles mag U Belachelijk of Achter Haald lijken. Ik denk het Niet. Voor mij helpt dit Ritueel de Acteur Aan Zienlijk, omdat hij probeert een Vol Doende Niveau van Concentratie te bereiken om het Personage, dat hij Gekozen heeft te Belichamen. Het is Groten Deels Daar Aan te danken, dat Film, en Theater, via Andere Rituelen, als Kunst kan worden beschouwd.

U zult Tegen Werpen, dat Uw Methode Heel Anders is, dat U Fragmenten van de Werkelijkheid vast legt, die U vervolgens ordent tot een Zin Volle Continuïteit. Het Enige Antwoord, dat ik kan geven is, dat onze Op Vattingen over Artistiek Werk Radicaal tegen over elkaar staan.

Na het Experimenteren met uw Werk Wijze ben ik er van over tuigd, dat het Resultaat Middel Matig zal zijn, en dat ik daar als Acteur Niet Blij mee zal zijn.

Maar Af Gezien van de vVaag naar mijn Geloof Waardigheid als Acteur, werpt deze Tegen Stelling voor Al een Veel Fundamentelere Vraag op: over onze Radicaal Uit Een Lopende Op Vattingen over Loyaliteit, Hoffelijkheid en Respect voor Anderen. Mijn Fout was, dat ik Niet Onmiddellijk reageerde, toen ik het voelde. Ik betaal er Vandaag voor met de Geweld Dadige Uitbarsting van uw ‘Trailer‘, die mijn Privé Leven, mijn Eer, maar voorAal, wat Nog Erger is, mijn Vrouw, Onherstelbaar Beschadigt door de Leugens, die U over haar verspreidt.

Ik verzet mij Formeel tegen het Gebruik van de Op Namen, waar in ik te zien ben, even als die waar in zij wordt Genoemd of gGtoond, in uw Films, deze of andere die nog komen gaan.

Michel Houellebecq

Ruitenbeek over Houellebecq

Khalid & Sophie Dinsdag 28 maart 19:05 – Seizoen 3 Af Levering 54

Duur 48:09

Sophie Hildebrandt

• Duo van Dienst: Veronica van Hoogdalem en Tom Kleijn.
• In de Serie Fight or Flight‘ geeft Sahil Amar Aïssa Vluchtelingen en Achter Blijvers een Gezicht. Sahil, Ashraf en Aelaf schuiven aan.
• Met Theater Gezelschap KamaK, dat bestaat uit Mensen met een Verstandelijke Beperking, maakte Saskia Boddeke de Film Het zit in mijn Hart. Saskia en vier van de Acteurs praten er over.
• Vandaag was de Rechts Zaak tussen de Nederlandse Flm Maker Stefan Ruitenbeek en de Franse Schrijver Michel Houellebecq. Uit Spraak Houellebecq mag de Erotische Film, waar in hij de Hoofd Rol speelt Niet Tegen Houden.
• Muziek Nnelg. Met het ZO! Gospel Choir speelt hij Bagage.

https://www.npostart.nl/khalid-sophie/28-03-2023/BV_101409185

BNNVARA, 28 mrt 2023, 19:05,

https://www.gemistvoornmt.nl/aflevering/1994406

We make films. It takes between six months and a year to make one. In between films we upload podcasts, in which we discuss culture, movies and books. If you enjoy our practice and want to see it thrive, support us by donating and telling your friends about us. https://www.keepingitrealartcritics.c… KIRAC 24 ‘Under a Sinking Sun’ is about the desires and illusions of young people coming of age in a world that is saying goodbye to the enlightenment and its values; about the cheerful anticipation with which they face the possibilities of a setting sun. Canceled youths can also be seen in the film; they are no longer welcome at their school, academy or social environment because of accusations of sexually transgressive behaviour.

https://youtu.be/uxrgjaLWyzI

Meer informatie
https://robscholtemuseum.nl/?s=KIRAC
https://robscholtemuseum.nl/?s=Keeping+It+Real+Art+Critics
https://robscholtemuseum.nl/?s=Stefan+Ruitenbeek
https://robscholtemuseum.nl/?s=Kate+Sinha
https://robscholtemuseum.nl/?s=Tarik+Sadouma
https://robscholtemuseum.nl/?s=Jini+van+Rooijen
https://robscholtemuseum.nl/?s=Jini+Jane
https://robscholtemuseum.nl/?s=Michel+Houellebecq

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


CAPTCHA ImageChange Image