7 Ditches TV – Paul Meyer: ‘Reclame is dood, wij verkopen een vet antwoord op de toekomst’
Gepubliceerd op 5 jan. 2014
Paul Meyer is mede eigenaar van het succesvolle, onconventionele reclamebureau Pool Worldwide. Het creatieve brein achter de campagnes van onder meer Centraal Beheer Achmea, zoals die met zangeres Anouk, die door een kater het Songfestival mist. ‘Ze noemen me ook wel motor Meyer.’
Paul Meyer is iemand, die niet graag voor de camera zit, maar erachter is hij des te creatiever. Een doorgewinterde reclameman, die al zijn hele leven in de wereld van commercials vertoeft.
Maar waar die wereld in de jaren enorm is veranderd, rekent Meyer zich nog altijd tot de top van de branche. ‘Ik durf het bijna niet te zeggen‘, zegt hij. ‘Maar Pool Worldwide is zo langzamerhand denk ik het beste bureau van de wereld.’
En dat ligt volgens hem ook aan het feit, dat het bedrijf in het hier en nu leeft. ‘Wij hebben hele goede creatieven in dienst, die geen reclame maken, maar een vet antwoord op de toekomst geven.’
Dat doet Meyer door zich te richten op het business model van een bedrijf en niet slechts het te verkopen product. ‘Pool is een ideeënbedrijf, dat bedrijven helpt om veranderingen in de samenleving richting te geven. Wij vertellen hoe de wereld eruitziet en hoe daarop te reageren.’
Want reclame, zoals het was, is dood. En Meyer heeft geen probleem om dat te erkennen, want wie dat ontkent leeft in het verleden. ‘Reclame legt een vernislaagje over een bedrijf, terwijl de samenleving dat er juist weer af wil krabben.’
Meyer predikt content. ‘We moeten inhoud maken en verkopen Daarin een klein stukje push verpakken die onze boodschap verkoopt‘, zegt hij. Een goed voorbeeld hiervan is volgens Meijer de ‘geeft je vleugels‘ campagne van Redbull.
Het succes van de campagne met Anouk kwam in de basis door het idee. ‘Zij heeft een image, en daar moet je rekening mee houden.’ Dronken het lied Birds zingen of het festival missen met een kater? ‘Het stond er in één take op.’
Heb je zelf een goed idee, dat je wilt verkopen? ‘Je moet begeistert zijn’, zegt Meyer. ‘Vroeger bestond hyperactief niet, ik was gewoon een druk mannetje. En nog steeds heb ik heel veel energie.’
Paul Meyer is mede eigenaar van reclamebureau Pool Worldwide, dat zich typeert als ‘de nachtmerrie van de gevestigde reclamewereld‘. Het creatieve brein en de regisseur achter campagnes van onder meer Centraal Beheer Achmea (Even Apeldoorn bellen met zangeres Anouk op het Eurovisie Songfestival), Greenpeace en Simpel.
De reclameman is ook aandeelhouder van communicatiebureau BeyenMeyer, bekend van de marketingcampagne I Amsterdam van de gemeente Amsterdam.
Op 7 Ditches TV vind je televisie gesprekken met ondernemers en andere boeiende mensen.
Kijk voor alle video’s op http://www.7ditches.tv
Reacties:
https://youtu.be/bYYqZvzpcHs
Meer informatie:
https://robscholtemuseum.nl/?s=7+Ditches
https://robscholtemuseum.nl/?s=Paul+Meyer
https://robscholtemuseum.nl/?s=reclame
https://robscholtemuseum.nl/?s=Anouk
https://robscholtemuseum.nl/?s=Centraal+Beheer+Achmea
https://robscholtemuseum.nl/?s=Even+Apeldoorn+bellen
https://robscholtemuseum.nl/?s=Red+Bull
https://robscholtemuseum.nl/?s=Greenpeace
Plaats een reactie