Ien Sluijters – Wat een dag!

In alle vroegte gingen Marjon en ik vanmorgen op weg naar Rob Scholte en zijn Museum.
Met Vincent in de gordels op de achterbank. Op naar Den Helder, want daar is het museum van Rob gevestigd.
In het oude postkantoor, waar hij ook nog eens woont en werkt.
En wij dachten dat wij al een groot atelier hebben bij Leerfabriek KVL.

Wel een plek waar al een hele poos flink om gesteggeld wordt en het einde lijkt nog niet in zicht.
Met een heftige raadsvergadering over de toekomst van zijn museum net achter de rug, ontving Rob ons ongedwongen en enthousiast.
Wat kan deze man vertellen! Over zijn de perikelen in Den Helder, maar zeker over zijn collectie kunstwerken.
Namen als Andy Warhol, Mel Ramon, Woody van Amen, Tom Wesselman, Jeff Koons, Han van Meegeren en natuurlijk Jan Sluijters en nog vele vele meer kwamen voorbij.

Vincent stond pontificaal op tafel, maar wachtte toch geduldig tot zijn onthulling. Spannend vond ik dit.
Maar wat ik al dacht, Rob en Vincent liggen elkaar wel…;-)
Rob gaat Vincent eerst eens een poosje op zich in laten werken en het beeld dan beschilderen.
Wat ben ik benieuwd!!

1. heleen van der leest 4 maart 2015 op 09:32

Wat een leuk bericht!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.