Shownieuws – Tattoo koning Henk Schiffmacher brengt levensverhaal op de planken + Henk Schiffmacher met spoed opgenomen

Tattoo koning Henk Schiffmacher brengt levensverhaal op de planken

Vanaf deze maand trekt een van ‘s werelds beroemdste tatoeëerders, Henk Schiffmacher (65) langs de Nederlandse theaters om zijn levensverhaal te vertellen.

Het AD verklapt ‘Mr. Tattoo,’ dat het in zijn show natuurlijk zal gaan over Anthony Kiedis en de andere leden van de Red Hot Chili Peppers, met wie Henk al een goede band heeft sinds de jaren tachtig, ver voordat het Amerikaanse kwartet beroemd werd. Hij zette niet alleen menig tatoeage bij de band leden, maar ontwierp ook de album hoes van de plaat Blood Sugar Sex Magik.

“Lezinkjes gaf ik al, maar dan voornamelijk in gevangenissen. Daar heb ik het op een of andere manier altijd al goed gedaan”, vertelt Henk. Tijdens een optreden bij TEDx drie jaar geleden ontdekte hij, dat het speechen hem goed af ging. “Het was daar eigenlijk serieus bedoeld, maar er werd ook gelachen. De voorstelling houdt volgens Schiffmacher “het midden tussen praten over mijn leven en stand-up comedy.”

Het podium voelt voor Henk steeds meer als zijn thuis. Er staan en hangen beschilderde kisten, schilderijen en kastjes met verf. “Ik neem de warmte van thuis mee”, zegt hij erover.

Schiffmacher trekt nog tot half april langs de theaters met zijn voorstelling.

Shownieuws, 14 februari 07:46, Laatste update: 14 februari 16:48

Henk Schiffmacher met spoed opgenomen

Henk Schiffmacher is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Zijn cardioloog vond een ziekenhuisopname noodzakelijk. De komende dagen wordt de Nederlandse tattookoning onderzocht.

Door de ziekenhuisopname zijn in ieder geval de eerstkomende vijf voorstellingen van zijn theatershow Schiffmacher Vertelt afgelast.

Schiffmacher kampt al een tijdje met ademhalingsproblemen. Maandag verergerden die. Na een bezoek aan de huisarts en overleg met zijn behandelend cardioloog werd tot een spoedopname besloten.

Door zijn ziekte gaat het optreden van dinsdagavond in Amstelveen niet door. Ook de shows in Winschoten, Weert en Nijmegen zijn afgelast.

Op Instagram schrijft Henk’s vrouw Louise: “Ik geloof, dat het weer die tijd van het jaar is… Hij is in goede handen. Henk wordt waarschijnlijk volgende week weer ontslagen… Wordt snel beter liefste.”

Shownieuws, 6 maart 2018, 16:18, laatste update 17:18