RTL Z / Matthijs Smit & Saskia van Huijgevoort – Nieuwe eigenaar Scheringa Museum: ‘Bestemming wordt nog gezocht’

Wie een goed idee heeft voor het voormalig Scheringa Museum, kan zich melden bij vastgoedonderneming De Goede Steen bv. De nieuwe eigenaar kocht het pand vorige week tijdens een openbare veiling voor 947.000 euro.

De bv maakt deel uit van autobedrijf De Goede uit Stompetoren, die het pand kocht als investering. Alhoewel het alle merken personen- en bedrijfsauto’s verkoopt en repareert, komt er geen showroom in, vertelt Andre Jansen van de onroerend goed-tak aan RTL Z. “Dat zijn wel dezelfde aandeelhouders, maar de nieuwe investering staat los van het autobedrijf.”
“We vinden het een mooi pand en zijn er van overtuigd dat we er wat moois van kunnen maken. We hebben het met een groepje investeerders gezocht maar we zoeken nog naar een idee. Welke bestemming het pand precies krijgt weten we nog niet. We staan open voor alle mogelijkheden zoals verhuur of doorverkoop”, zegt hij.

Cascopand
Het nog niet afgebouwde Scheringa Museum voor Realisme in Opmeer staat al sinds eind 2009 leeg. De bouw werd toen stilgelegd nadat de DSB Bank van Dirk Scheringa failliet ging. Hij wilde zijn kunstverzameling onderbrengen in het gebouw.

RTL Nieuws, 28 september 2015 17:37

Reacties:

Toon Janssen
Vraag eens aan het COA wat ze per maand schuiven.