Ronald Boutkan – Anonieme e-mail: gesprek tussen Kos en Scholte opgenomen

Den Helder – Wethouder Jacqueline van Dongen heeft op 10 februari een anoniem en vertrouwelijk e-mailtje ontvangen, waarin gesteld wordt dat kunstenaar Rob Scholte en oud-raadslid Marc Nihot uit zijn op ‘het wippen van wethouders’. Bovendien wordt gemeld dat een gesprek tussen wethouder Pieter Kos en het tweetal is opgenomen, zonder dat Kos hiervan op de hoogte was.

Ter voorbereiding op de raadsvergadering van vanavond (2 maart) heeft het college een brief aan de raad gestuurd. Bij deze brief zitten enkele bijlagen, waaronder de anonieme e-mail. In dat mailtje stelt de afzender: “als blijkt dat de heer Kos iets heeft afgesproken met de heer Scholte en dit voor de commissie achterhoudt, dan heeft hij later misschien een probleem”.

Over Scholte en Nihot schrijft de anonieme zender: “beiden zijn uit op het wippen van wethouders en spannen een ieder voor het bekende karretje. Ook mij proberen ze te manipuleren om de heer Vermooten te laten doen bezwijken, zodat Nihot terug kan keren in de politiek met als doel het college te laten exploderen.”

De anonieme schrijver maakt overigens duidelijk niet enthousiast te worden van de plannen om Scholte in het voormalige postkantoor zijn museum te laten houden en uitbreiden. “Ik zou niets liever willen dat onze mooie stad een stedelijk museum zou hebben, maar niet voor de prijs die wij als gemeenschap aan de heer Scholte moeten betalen. Wat mij betreft mag hij verhuizen naar elders.”

Reacties
Rob Scholte was maandagmiddag niet bereikbaar voor commentaar. Marc Nihot stelt dat hij nooit iemand heeft verteld dat het genoemde gesprek is opgenomen. Op de vraag of het is opgenomen meldt hij daar geen antwoord op te willen geven. De suggestie dat hij terug wil in de lokale politiek is volgens Nihot grote onzin. “Daar heb ik op dit moment helemaal geen behoefte aan.”

Wethouder Kos meldt desgevraagd niet te weten of het gesprek tussen hem en Scholte is opgenomen. “We hebben alleen deze anonieme mail gekregen, meer weten we niet.”

Datum:2 mrt 15 – 17:50

Reacties:

Johnny Bravo
2 maart 2015 at 18:35
Als de bron onbekend is en wenst te blijven is de geloofwaardigheid en de nieuwswaarde van zo’n bericht gelijk aan die van bescheten toiletpapier.

flipfluitketel
2 maart 2015 at 19:05
Bravo wel eens gehoord van waar rook is ……… en als ik dan de naam van dhr nihot er bij hoor dan neem ik het vrij serieus

jonathan
2 maart 2015 at 19:37
Volgens mij moet Kos na vanavond zijn biezen pakken en terug naar Leiden. Niemand zal hem missen..

Margareth Riemens
2 maart 2015 at 21:36
Achterklap en vuil spuiterij…triest dat mensen zich tot dit verlagen…En Marc Nihot lijkt met deze uitspraak alleen maar meer verwarring te willen stichten….maar ja dat kan hij goed …

Dick Berts
3 maart 2015 at 09:19
Hallo Margareth. Even los van de inhoud van je commentaar, wat een verademing dat iemand open en bloot onder haar eigen naam, recht door zee en met open vizier commentaar levert op deze site. Anderen bekritiseren vanachter een veilige schuilnaam -ook al is dat helaas heel gebruikelijk op internet- vind ik mega laf.