Rob Scholte – Meer Meest Meester (MMM)

Prioriteiten in Meer, Meest, Meester (MMM), het Hogeschool voor de Kunsten-beleidsplan:

-de vooropleidingen op lagere en middelbare scholen plus het toelatingsbeleid

-de studie-structuur en duur

-de klassen-opbouw en dynamiek

-de positionering van het kunstonderwijs in de beroepspraktijk

-de betrokkenheid van bedrijfsleven en overheden

-de verhouding tot andere kenniscentra

-het permanente onderwijs

-de permanente stage

-de permanente vakantie

-de economie van de middelen

-het werkplaatsen en oefenruimte-beleid

-het individuele en massale, c.q. klassikale, onderwijs

-de toepassing, ontwikkeling en effecten van het World Wide Web (WWW)
ofwel globaal = lokaal en omgekeerd

-het internet-onderwijs

-de internationalisering van de Hogeschool

-de samenwerking binnen het Europese kunstonderwijs en daarbuiten

-de inhoudelijke kwaliteit van het kunstonderwijs

-de canon

-het universele specialisme

-de uitvergrotende kwantiteiten van de media

-privé en openbaar

-recycling en duurzaamheid

-from source to use

-overvloed en schaarste

-mecenaat of wie betaald bepaalt

-van zintuig tot werktuig

-origineel, kopie en repro

-auteursrecht en onrecht