Richard Klop – Wordt met de dag gekker !!!!

Vorige week was op het nieuws dat Amsterdam het toerisme wil tegen gaan en dat volgens GroenLinks fractieleider Rutger Groot Wassink, Amsterdam een stad is om te leven en te ondernemen.
Nou dan ben je goed bezig, eikel.
Rondvaartboten mogen niet meer tussentijds stoppen om toeristen op een bepaalde bestemming af te zetten, souvenirwinkels worden aan banden gelegd, de hele stad staat vol met irritante palen in de weg, milieu zones ingevoerd en nog heel veel meer idiote veranderingen.
Ik wil u wat vertellen, want u haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Op de eerste plaats ben ik geboren in Amsterdam en niet zoals u in Doetinchem.
Als u zegt, dat de Amsterdammers graag de stad terug willen, dan is dat gewoon een leugen.
Ik ben namelijk Amsterdam nooit kwijt geweest, zoals B & W wel iets kwijt zijn, namelijk de weg!!
Hoe verzin je het om te zeggen, dat Amsterdam een stad is voor ondernemers en vervolgens ga je de ondernemer naar de klote helpen.
Ik zal een paar voorbeelden geven.
In de Jordaan woont bijna geen echte Jordanees meer, want die zijn noodgedwongen vertrokken naar Almere, de Jordaan is overgenomen door GroenLinkse yuppen, die allemaal in een Volvo 240 station rijden uit 1996. Als deze mensen op vakantie gaan dan parkeren ze hun auto bij mij in de straat, omdat ik het dichtstbij de gratis pont woon, waar ook geen betaald parkeren is.
Als ze eenmaal geparkeerd hebben dan stappen ze op hun fiets, waar ook nog eens een schuur voorop is gebouwd en die stoppen ze vol met hun 5 kinderen en fietsen dan terug naar de Jordaan..
Die fietsen zijn levensgevaarlijk.
Dan nu de ondernemer, ik lees net een artikel, dat er in de Leidsestraat een viswinkel, die pas geopend is weer moet sluiten, omdat het een toeristische winkel is, omdat o.a. er ook in het Engels is geschreven op hun reclamebord en is het dus volgens jullie een toeristische winkel.
FF serieus de vis is waarschijnlijk gevangen in het IJsselmeer of de Noordzee, als de vis uit de Noordzee komt is dan natuurlijk de vraag, of de vis is geboren aan de Nederlandse kust of aan de Engelse kust.
Je moet dus niet de ondernemer de schuld geven, maar je zal aan de vis moeten vragen ben je inlands or did you swim from England?
Mijn vrouw werkt ook in de Leidsestraat bij een geweldige broodjeszaak, ik noem het maar een broodjeszaak, want als ik de term lunchroom gebruik wordt de zaak misschien wel dicht getimmerd en dan maken ze daar ook nog overheerlijke broodjes en ik noem het maar niet een Italiaanse bol.
En dan ook nog wat anders, ik ben loodgieter en heb vrienden en kennissen, die ook een echt beroep hebben, zoals schilder, glaszetter, timmerman, stukadoor en ga zo maar verder, hoe moeten wij straks komen in het centrum om gewoon ons werk te doen, denk je nou werkelijk, dat een stukadoor met tien zakken gips op de fiets stapt, of dat ik met een CV ketel van 45 kilo ga lopen vanaf de IJtunnel tot aan de Anjelierstraat, denk FF na, man, dat is echt niet moeilijk.
Oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen; als een verhuisbedrijf bijvoorbeeld een vergunning krijgt, omdat er weer een yup wil wonen op de grachtengordel, dan is het misschien verstandig, dat zo een ambtenaar de kaart van Amsterdam bekijkt en dan wellicht een andere gracht even tijdelijk vrij geeft om het andere verkeer te laten doorstromen, nu is het zo, dat als je uit de IJtunnel komt richting centrum en je rijdt langs de Stopera (dat is dat gebouw waar jullie slapen,) vervolgens moet je rechtsaf de Amstel op en dan kan je alleen nog maar rechtdoor over het Rokin en Damrak en dan moet je aan het einde rechtsaf de prins Hendrikkade op om vervolgens weer met je bek bij de IJtunnel te staan. Heeft u er wel eens bij stilgestaan, dat als iemand een ambulance nodig heeft, dat die gewoon veel te lang onderweg is! Ik kan nog A4 papieren vol schrijven over jullie idiote regeltjes en plannen, maar wellicht kunnen jullie eerst hier over nadenken, want daar zal wel een behoorlijke tijd overheen gaan en wilt u niet meer spreken, dat alle Amsterdammers graag willen wat u op het journaal vertelde, want ik ben een echte Amsterdammer en u spreekt echt niet namens mij. Denken doe je met je hersens en niet met je lul.

P.S. Albert Heijn to go is geen probleem ?

Facebook, 24 mei om 23:53

Meer informatie: