Ralph Posset – Persbericht: Kunstenaar plaatst rode ‘swastika-loper’ voor Design Museum Den Bosch, 5 september 2019 + Volkskunstenaar @RalphPosset

Zondag 8 september opent de expositie Design van het Derde Rijk in het Design Museum in Den Bosch. Om de feestelijke opening nog wat extra cachet te geven zal volkskunstenaar Ralph Posset de rode loper uitleggen voor alle bezoekers van de expositie over het design van het kwaad. Nederlands enige echte volkskunstenaar blijft graag binnen het thema van het museum. De rode loper zal de vorm van een swastika hebben. Een rode loper in de vorm van een hamer en sikkel zou ongetwijfeld tot onbegrip leiden bij de museumdirectie en op dat soort ophef zit Posset niet te wachten.

Niet alleen legt Posset de rode loper uit voor de bezoekers van het museum, maar ook voor iedereen daar buiten, die nooit een museum bezoekt (een overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking). De expositie zal ongetwijfeld goed worden bezocht door museumjaarkaarthouders en ander cultureel gepeupel, maar Jan met de pet en Truus met het permanentje zullen uiteindelijk alleen maar wat van de tentoonstelling meekrijgen door de media en de sociale media.
Door de rode ‘swastika-loper,’ die van de kunstenaar tijdens de hele duur van de expo mag blijven liggen, laat de kunstenaar ook iedereen buiten meegenieten van al het moois, dat binnen te zien is. Hiermee draagt Posset een steentje bij aan de, oh zo belangrijke, democratisering van kunst en cultuur.

De rode ‘swastika-loper’ zal op zondag 8 september rond 10.50 uur in de ochtend worden neergelegd voor de deur van het Design Museum in Den Bosch.

De eerste bezoekers van het museum kunnen dan pas rond 11.00 uur gebruik maken van de feestelijke loper. Maar ook degenen, die zelfs nog niet dood in een museum gevonden willen worden, of zich geen kaartje kunnen veroorloven, mogen gebruik maken van de loper. Nazi design moet immers voor iedereen beschikbaar zijn en blijven!

In het kort:
Dit persbericht betreft de aankondiging voor het neerleggen van een rode ‘swastika-loper‘ op zondag 8 september door kunstenaar Ralph Posset.

Tijdstip:
Rond 10.50 uur in de ochtend

Adres:
Design Museum, De Mortel 4, Den Bosch

Info:
Ralph Posset (volkskunstenaar)

Volkskunstenaar @RalphPosset

Het oersaaie promotiefilmpje ‘Den Bosch, cultuurstad van het zuiden’ heeft gelukkig ook een alternatieve broertje:
#DenBosch #cultuurstad #cultstad

Twitter, 2 sep. 2019, – 8:43 p.m.

Meer informatie: