R – Antwoord aan Monique Pastoor, 27 januari 2017, waar tot nu, een maand later, nog geen enkele reactie op kwam

From: Rob Scholte <robscholte@mac.com>
Subject: Buitenkans
Date: 27 januari 2017 16:16:27 GMT+01:00
To: monique pastoor <mo.pastoor@hotmail.com>
Cc: monique pastoor <mp1producties@gmail.com>

Dag Monique,

Je reactie in goede orde ontvangen.

Ben verheugd en dankbaar, dat je aan een constructieve oplossing voor het verplaatsen van je atelier wilt meewerken!

Jouw alternatieve oplossing is echter niet mogelijk in het RSMuseum.
Dat staan de uitbreiding en de werkzaamheden van het RSMuseum niet toe.

Vandaag heb ik contact gezocht met Jacqueline Sarton.
Zij heeft via Woningstichting een mooie ruimte in de voormalige Pijler in de Hector Treubstraat.
Je bent daar met Henk van der Veen geweest, begreep ik.

Het groepje mensen, dat daar een ruimte in gebruik heeft, is nog steeds op zoek naar andere potentiële gebruikers, omdat de oorspronkelijke ‘hoofd’ gebruiker, Esdegée Reigersdaal, per 1 november het pand heeft opgezegd en inmiddels is vertrokken.
Daardoor ontstond in een flink gedeelte van het pand leegstand, een hele verdieping zelfs.

Jacqueline wist mij te vertellen, dat zij bij de zoektocht naar medegebruikers al diverse malen tevergeefs jou heeft geprobeerd te bellen.
Inmiddels zijn er nu vijf gebruikers, binnenkort zes, want ook Jan Nijhof is enthousiast en heeft besloten per 1 februari aanstaande naar de Pijler te verhuizen.

Ik begreep van Jacqueline, dat er nog steeds ruimtes via Woningstichting voor langere tijd beschikbaar zijn.
Nieuwe ruimten, die jij nog niet gezien hebt.
Jacqueline heeft op mijn verzoek het inmiddels afgesloten contract met Woningstichting ingescand, dan heb jij alvast een indruk wat er is afgesproken.

Voor € 75,- per maand inclusief heeft elke gebruiker een eigen contract met Woningstichting.
Daarvoor ‘heb’ je een verwarmde ruimte, de beschikking over een gemeenschappelijke keuken, alarm op het pand en daarnaast ook nog een gigantische en opgeknapte tuin tot je beschikking.
Zelf heeft de groep ook van alles aan de binnenzijde van het pand opgeknapt.
Alles ziet er heel goed uit.

Kortom, een buitenkans om de komende jaren met aardige mensen een pand te delen.
Woningstichting gaat weliswaar over het afsluiten van het contract (Henk van der Veen), maar bel Jacqueline even.
Dat kan op 06-xxxxxxxx, dan kun je de ruimten bekijken.

Monique, ik hoop echt dat we binnen heel korte termijn kunnen overgaan tot de uitwerking van bovenstaand scenario.
Alleen dan heeft het RSMuseum nog kans en gelegenheid om uit te groeien tot een volwaardig museum en gaat een lang gekoesterde wens van mij en vele anderen in vervulling.

Vriendelijke groet,