Pop Up TV – De directeur is op vakantie en meteen is het niet netjes meer

Schiedam – De Schiedamse kunstenaar Jacques Tange organiseert half mei in het Stedelijk Museum Schiedam het festival Niet netjes met erotische kunst. Directeur Deirdre Carasso is dan twee weken met vakantie en Tange neemt voor haar waar. Samen met zijn vrouw Belinda nodigt hij een aantal kunstenaars uit. Aan eerdere edities deden onder andere Aat Velthoen, Richard Hutten en Rob Scholte mee. Het ondeugende werk met een knipoog wordt speciaal voor de tentoonstelling gemaakt of komt uit geheime laatjes.

De directeur is met vakantie

Niet netjes is een van de projecten voor volgend jaar die Carasso bekend maakte op het Stadserf, een avond op het stadshuis in Schiedam. Daar presenteerde ze haar missie. Onder haar leiding is het Stedelijk Museum Schiedam een nieuwe koers ingeslagen met aandacht voor kunst en geschiedenis. De directeur is met vakantie, waarbij een kunstenaar iets toevoegt aan de programmering, is daar onderdeel van. Het ligt in het verlengde van De directeur op zaal van afgelopen zomer toen haar bureau letterlijk in het museum stond.

Vakken vullen

Met enige verbazing realiseert Tange zich dat dit het eerste (onbezoldigde) baantje is in 35 jaar. ‘Toen ik op de academie zat vulde ik vakken bij de Codi – en dan nu museumdirecteur voor 2 weken, toch promotie gemaakt.’ Deirdre Carasso: ‘Wel ontzettend jammer dat ik dan op vakantie ben.’

Pop Up TV, woensdag, 07 december 2016 12:45