NPO Cultura – Groeten uit… Amsterdam

Na het Grachtenfestival blijven we nog even in Amsterdam, want onze hoofdstad heeft op het gebied van kunst en cultuur veel meer te bieden dan alleen klassieke muziek. Kijk naar programma’s over Amsterdamse kunstenaars als Peter van Straaten en Rob Scholte en over instituten het Werkteater en het Bimhuis. Zondag 23 augustus vanaf 20:30 uur.

Kunstenaars in de 21e eeuw: Rob Scholte
Rob Scholte vertegenwoordigde Nederland op de Biënnale van Venetië in 1990. Hij plaatst beelden uit de massamedia in een nieuwe context waardoor de beelden een nieuwe betekenis krijgen. Hij haalt zijn inspiratie uit de media en geeft kritiek op de manipulatieve macht van de media.

Beeldspraak
Rob Scholte vertelt over zijn opvattingen over de schilderkunst, de ‘nulgraad’, het gebruik van bestaand beeldmateriaal, over humor in de kunst, en de betekenis en de toekomst van kunst.

Uitzendingen:
Zondag 23 augustus om 22.00 uur