Marten Visser – D66: Wie draait op voor kosten Anton Pieckplein in Den Helder?

Den Helder – Wie draait er op voor de kosten, die zijn gemaakt voor het Anton Pieck horeca plein?

Dat wil de fractie van D66 in de gemeenteraad weten van burgemeester en wethouders. Het plan kwam van Carlo Assorgia van pizzeria Costa Smeralda.

Ook Woningstichting en gemeente staken er veel tijd en energie in, maar uiteindelijk haakte Assorgia af. Hij verhuist zijn zaak vanuit de Koningstraat naar Willemsoord. Volgens D66 heeft de voorbereiding van het gesneefde horeca plein zo’n driehonderdduizend euro gekost. Welk deel van dit bedrag komt voor rekening van gemeente Den Helder? Wil de fractie nu weten.

Fractieleider Henk Mosk van D66 stelt daarnaast vast, dat Beter voor Den Helder (de partij, waar Assorgia leider van is, red.) oorspronkelijk tegen de overgang van horeca ondernemingen vanuit de Koningstraat naar Willemsoord was.

“Men heeft zich er vele malen als zodanig over uitgelaten. Nu is Willemsoord volgens Assorgia ’lekker levendig, met een bioscoop tegenover de zaak en horeca zaken als buren’. De politieke partij Beter voor Den Helder zal het hier ongetwijfeld mee eens zijn. Bent u het het met ons eens, dat hier in enige mate sprake is van belangenverstrengeling?”, schrijft Mosk aan burgemeester en wethouders.

Noordhollands Dagblad, 5 januari 2019, 14:12

Reacties:

Arie A A Ruiter
Laten we het maar bestuurlijke onkunde noemen.Belangenverstrengeling wordt toch ontkend.In ieder geval zie ik het als een behoorlijke stuk politieke zelfmoord.De pizzabakker blijkt een lokale koekenbakker die zijn vingers brand aan bedrijfsverplaatsing die eerst niet beter voor Den Helder was.Op zich zijn wij dat van lokale partijen wel gewend,het draaien en veranderen van meningen.Mijn vraag zou zijn waarom men van mening verandert..dat roept vraagtekens op.Het zou mij benieuwen hoe BvdH zich hier uit gaat worstelen.In ieder geval beloofd het weer een dolle klucht alla stadspartij te worden.

Mark Prins
Een grote boevenbende is het!!!

Bernard Fritzsche
Ik heb uit de wandelgangen begrepen dat dhr Assorgia begin vorig jaar al een rekening van de gemeente heeft ontvangen maar is daarbij gezegd dat hij deze niet zal voldoen. Je kan niet om 5over12 het plan verlaten zonder dat er kosten zijn verrekend. Het is en blijft gemeenschapsgeld. Goed dat D66 hier vragen over stelt.

Arie A A Ruiter
Men zou er haast een spotprent van kunnen maken.

Mark Prins
Zal mij niets verbazen als er wederom een gerechtelijke procedure wordt gestart door de gemeente DH om zodoende het geld van Super Mario te innen. Firma list en bedrog gaat ook gewoon door in 2019.

Ruud Van de Kerkhof
Ik snap niet dat de leden van bvdh nog achter deze persoon staan als leider van hun partij. Of vinden ze het raads geld wat ze krijgen per maand belangrijker dan verkiezings beloften die zij gedaan hebben aan de kiezers

Arie A A Ruiter
Tot nu toe hebben zij geen enkele belofte waar gemaakt of waar kunnen maken.Besturen moet je aan professionals met verstand van zaken over laten.Met clubs van bij elkaar geraapte klaplopers kom je nergens en kost handen vol geld.

Ruud Van de Kerkhof
Carlo Assorgia is een kloon van Peter Reenders . Die de Stadspartij naar de klote heeft geholpen en Assorgia doet precies het zelfde met Bvdh

Ruud Van de Kerkhof
Assorgia alles laten betalen lijkt mij