Mail van Cultuurmakelaar van Den Helder Petra Clowting aan Rob Scholten 13 januari 2016 11.42 uur

Beste heer Scholten,
Ik werk als Cultuurmakelaar in de stad en ben vraagbaak voor veel partijen op het gebied van Kunst en Cultuur. Nu heeft het ROC mij benaderd. De coördinator van de klas Niveau 2 Helpende. Deze leerlingen zijn 17 jaar en ouder. Het gaat om 2 groepen van ongeveer 30 leerlingen. Zij willen de leerlingen graag kennis laten maken met Kunst en Cultuur. Velen bezoeken nooit een mooie tentoonstelling of hebben een instrument in hun handen gehad. Vandaar dat school hier de aandacht op wil richten middels een paar culturele middagen. Nu heeft school hier geen budget voor en is de vraag of er organisaties zijn die toch iets zouden willen bieden aan deze groep. Ik dacht aan het Rob Scholten museum omdat ik het goed zou vinden als deze doelgroep kennis maakt met professionele kunst. Ik realiseer me dat dit niet vanzelfsprekend is omdat er geen kosten aan verbonden kunnen zitten. Maar ik dacht kan het jullie wel voorleggen. Het gaat om 2 middagen (omdat het 2 groepen zijn) op een van de volgende data 11 t/m 15 april en 18 t/m 21 april . De leerlingen hebben ongeveer 2,5 uur maar als het korter duurt, is dit ook prima natuurlijk. Ze zijn met alles blij. Start zou zijn om 13.00 uur.
Zien jullie hier mogelijkheden in? Ik hoor graag van u. In ieder geval bedankt voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet,

Petra Clowting
Cultuurmakelaar

E-mail : cultuurmakelaar@kampanje.nl
Telefoon : 0223-674669

2 Comments

1. Volgens de cultuurmakelaar van Den Helder kunnen er geen kosten verbonden zitten aan de bezoeken van Helderse scholen aan het Rob Scholtemuseum. In dat geval kunnen er ook geen kosten verbonden zitten aan het verblijf van Rob Scholte in Den Helder zoals; moordende gemeentebelastingen, huur, gas water en licht, eten en andere kosten die verbonden zijn aan het zichtbaar eenvoudige leven van de heer Scholte. Althans op materieel gebied. Geestelijk wordt hem weinig bespaard door deze volstrekt asociale gemeente.

2. loes vermeer-lagerveld. 5 maart 2016 op 10:56

Dick, wat heb je dit keurig verwoord. En dan te weten dat elke school hiervoor gelden kan vrijmaken, het is maar net waar je voor kiest. De Comeniusschool heeft een bezoek gebracht, een 6e klas VWO’ers van een scholengemeenschap uit Alkmaar en zo zijn meerdere scholen -zowel uit Den Helder als van buiten- reeds geweest. Zij hebben gewoon hun bijdrage betaald, waarbij Rob persoonlijk de leerlingen zeer gedreven vertelt over hetgeen in het museum aanwezig is. Ik was erbij toen de groep uit Alkmaar er was. De reacties waren zo geweldig, de leerlingen hadden enorm veel stof om met elkaar hierover te praten en er een project van te kunnen maken.
    En waar heb je het over, 2.50 euro per persoon + een bijdrage wanneer men een persoonlijke rondleiding wenst van de kunstenaar. En dan heb je ook echt iets.Deze week was de Kunstkring uit Valkkoog op bezoek. Wat een geweldige reacties gaven zij. Dit vertellen wij zeker verder en zal een vervolg krijgen, aldus de enthousiaste bezoekers.
    Het antwoord van Rob op het schrijven van onze cultuurmakelaar vind ik zo netjes, Rob doet zelfs nog een aanbod voor een gereduceerd bedrag. Klasse Rob!!! Dat je dit kunt, ondanks alle gedoe!!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.