Lokale Omroep Stichting Den Helder – Officiële opening School 7 + Redactie DHA – Feestelijke en grootse opening School 7

Gepubliceerd op 21 mei 2016

Het leek zaterdag wel alsof de hele stad was uitgelopen voor het feest ter gelegenheid van de opening van de nieuwe bibliotheek in School 7, waarin ook de Volksuniversiteit en de Historische Vereniging onderdak hebben gevonden.

Redactie DHA – Feestelijke en grootse opening School 7

Den Helder – Het leek alsof de hele stad was uitgelopen voor het feest ter gelegenheid van de opening van de nieuwe bibliotheek in School 7. KopGroep Bibliotheken organiseerde dit samen met Woningstichting en de Helderse Ondernemersvereniging. Van School 7 naar de Beatrixstraat lag een lange rode loper om bezoekers gastvrij te verwelkomen in de nieuw geopende bibliotheek.

School 7 biedt niet alleen onderdak aan de bibliotheek, maar ook aan de Volksuniversiteit en de Helderse Historische Vereniging. De vele bezoekers zaterdag waren zonder uitzondering vol enthousiasme over het resultaat van de bouwwerkzaamheden. Burgemeester Schuiling verrichtte de officiële opening door samen met twee kinderen voor het eerst muziek te maken via de pianotrap in het kinderhoekje. Voor het besloten deel van de opening waren zo’n 80 genodigden naar het gebouw gekomen, waaronder wethouder cultuur Trees van der Paard, directeur Woningstichting Waltmann en directeur Zeestad Vreugdenhil.

Om 12.00 uur gingen de deuren open voor publiek en ook zondag is iedereen nog meer dan welkom. Er zijn speciale activiteiten en er is zondag volop muziek. Zaterdag was er een professioneel straattheater en muziek. Kinderen konden op de foto met levensgrote kinderboekenfiguren als Muis en Kikker en in de stad waren Living Statues, Jumbo de Olifant en theatergroep Close Act met White Wings en de I-Puppets. De parade eindigde uiteindelijk bij School 7 met een prachtige voorstelling.

Den Helder Actueel, 21 mei 2016 – 21:21