LINDA Lifestyle – Wibi Soerjadi geeft uniek optreden op Kunstenaarsbal

Op het Kunstenaarsbal in de Stadsschouwburg in Amsterdam zal meesterpianist Wibi Soerjadi voor het eerst een optreden geven buiten de context van een klassieke concertzaal.

Speciaal voor het bal stapt hij éven uit zijn zogeheten comfortzone.

Ruime selectie kunst
Wat hij precies gaat doen, blijft nog even geheim. De derde editie van het Kunstenaarsbal wordt geopend door beeldend kunstenaar Rob Scholte. De werelden van kunst, fotografie, theater, film, audiovisuele kunst en muziek ontmoeten elkaar op dit festival. Er worden werken van jonge talenten getoond door galeries als Peter Klashorst Gallery, Amsterdam Street Art, Deborah Bowmann en No Man’s Art Gallery.

Zet die schouwburg maar op z’n kop
Het idee achter het Kunstenaarsbal: een platform bieden aan opkomend talent, dat anders moeilijk in contact komt met een groot publiek. Maar het zou natuurlijk geen ‘bal’ heten als er niet gedanst wordt. De expositie van nationale en internationale kunstenaars wordt daarom afgesloten met een enorm feest dat verspreid is over diverse zalen van de Stadsschouwburg aan het Leidseplein.

Het evenement vindt plaats op zaterdag 23 mei in Amsterdam. Toegang tot de expositie (van 13:00 uur tot 19:00 uur) is gratis, kaarten voor het avondfeest (van 22:00 uur tot 03:00 uur) kosten € 25.

Woensdag, 20 mei 2015, 11:19 uur