Lezing over schilderkunst uit de jaren ‘80

Donderdag 16 april verzorgt Jules van der Vuurst de Vries een lezing over het figuratieve en expressieve schilderen uit de jaren ’80 in de Bibliotheek Schiedam aan het Stadserf 1. Inloop met koffie en thee start om 19.30 uur. De lezing begint om 20.00 uur.

Na een periode waarin de conceptuele kunst, fundamentele schilderkunst en minimal art domineerden, komt aan het einde van jaren zeventig van de vorige eeuw het schilderen weer uitbundig tot leven. Overal pakken jonge kunstenaars het figuratieve en expressieve schilderen weer op. In Nederland luiden René Daniëls, Erik Andriesse, Hans van Hoek, Marlene Dumas en Rob Scholte aan het begin van de jaren tachtig de herleving van het schilderen in.

Deze avond is onderdeel van de reeks “Nederlandse Kunst na 1945” die iedere derde donderdag van de maand wordt georganiseerd door de Bibliotheek Schiedam in samenwerking met Stedelijk Museum Schiedam.

Toegangskaarten à € 5,- zijn verkrijgbaar bij de Bibliotheek Schiedam aan het Stadserf en bij het Stedelijk Museum Schiedam. Op de avond zelf is er ook verkoop van toegangskaartjes.