Leo Blank – Aannemer Toes beschuldigd van inbraakpoging bij Wint-museum + Michiel Snik – Aannemer Toes geeft ’inbraak’ bij Van de Wint toe

Aannemer Toes beschuldigd van inbraakpoging bij Wint-museum

Den Helder – Stichting De Nollen heeft aangifte gedaan bij de politie tegen Toes Montage uit Schagen. Het bedrijf zou de toegang tot het in aanbouw zijnde Van de Wint-museum hebben geforceerd.

Paul Jan van de Wint van de stichting meldt dat een medewerker van Toes ’s middags op heterdaad werd betrapt.

,,Er stond een busje van het bedrijf. De man was bezig de ketting van het slot doormidden te slijpen. Er zijn foto’s gemaakt en die zijn naderhand getoond aan de politie. Maar die Toes-medewerker was toen verdwenen.”

Politiewoordvoerder Janet van der Molen bevestigt de melding. En zegt dat agenten ter plekke zijn geweest.

Rond het in aanbouw zijnde museum bij station Den Helder Zuid speelt een slepend conflict tussen stichting en Toes Montage. Inzet is de wijze waarop het bedrijf de dakbedekking heeft aangebracht.

Toes wil de werkzaamheden, die al anderhalf jaar stil leggen, hervatten. Maar krijgt van de opdrachtgever geen toestemming het bouwterrein te betreden. Het bedrijf heeft aangekondigd woensdagochtend voor het hek te staan om een aan de slag te gaan.
Directeur Hendrik-Jan Toes was maandagavond niet bereikbaar.

NHD, 30-5-2016, 21:27 (Update 30-5-2016, 23:15)

Reacties:

Moshe Ben Yair
Iedereen wil betaald worden voor zijn werk of zijn spullen terug halen,het zullen vast geen dieven zijn.

Aannemer Toes geeft ’inbraak’ bij Van de Wint toe

Den Helder – Directeur Hendrik Jan Toes van het gelijkname bouwbedrijf geeft direct toe dat hij maandag de ketting waarmee het terrein van het Van de Wint-museum in Den Helder was afgesloten heeft doorgeslepen.

Hij heeft ook geen toestemming aan Stichting De Nollen gevraagd om het terrein te betreden. ,,Als ik daarvoor een boete krijg, geef ik dat geld aan een goed doel in Den Helder’’, zegt Toes.

De directeur van het Schager bedrijf zegt dat hij op het terrein moest zijn om de maat van een constructie te meten zodat hij woensdag aan de slag kan. ,,Een simpel klusje, hooguit vijf minuten werk. Mijn personeel durft het terrein door de problemen met Van de Wint niet meer op. Van de Wint wil mij alleen maar tegenwerken dus toestemming vragen was zinloos. Hij had mij zeker niet toegelaten zodat ik woensdag niet verder kan. Vandaar mijn eigenhandig actie. Ik wil mijn werk graag zo snel mogelijk afmaken en dit hele verhaal dan achter mij laten.”

Stichting De Nollen heeft bij de politie aangifte van inbraak gedaan.

Beide partijen liggen al ruim een jaar met elkaar overhoop over het in aanbouw zijnde museum. Toes Montage krijgt het verwijt dat de dakbedekking niet goed is aangebracht. Volgens Toes is het werk juist prima uitgevoerd maar zit Van de Wint in de problemen om het museum af te krijgen en probeert hij dit nu af te wentelen op het Schager bedrijf.

NHD, 31-5-2016, 13:00 (Update 31-5-2016, 15:30)

Reacties:

Jerry Wever
Sterkte meneer toes.we krijgen in de bouw al meer met klootzakken te maken.

Fred Kwast
Vandaar, dat ik Zaterdagmorgen om 9 uur een paar man op het dak zag van het in aanbouw zijnde museum.

Bert de Jong · Vrijwilliger bij Stichting De Wering
heerlijk eindelijk weer een echte soap..wordt vervolgd ??