Leerlingenraad De Dijk – Kunst & Kids blog obs De Dijk (1 + 2)

Kunst & Kids blog obs De Dijk (1)

Den Helder – Hallo allemaal, wij zijn de leerlingenraad van basisschool De Dijk. De leerlingenraad bestaat uit kinderen van de groepen 5, 6, 7 en 8. Wij hebben op school van 6 tot en met 30 maart het project “Kunst & Kids” en daar doen we deze maand af en toe verslag van via Den Helder Actueel.

Alle groepen hebben gekeken naar de tv-uitzending van Ivo Niehe met als gast Rob Scholte. Aangezien wij het Rob Scholte museum in Den Helder hebben, vonden wij het een leuk idee om ons project met hem samen te doen. Gelukkig vond Rob Scholte (en zijn medewerkers) dat een heel leuk idee. Deze week gaan alle groepen op bezoek bij het museum, zodat wij weten wat er hangt.

De eerste groepen zijn al geweest en zijn zeer enthousiast. De kleuters hadden een fotospeurtocht door het museum. Zij kregen een compliment van Rob Scholte over hoe ze naar kunst hebben gekeken en hoe ze erover konden praten. Verder hebben ze gekeken naar schilderijen en beelden. Ook de groepen 5 tot en met 8 gaan nog naar het museum. De komende weken gaan wij met het thema kunst aan de slag. Iedereen heeft al hele leuke ideeën en we zijn al druk bezig.

Wij gaan u de komende weken op de hoogte houden van dit geweldige project. Wij zijn super enthousiast! Hieronder ziet u al werk dat gemaakt is door groep 5 a en b. Zij houden zich bezig met de kunststroming De Stijl. Ook komt er een kunstenares in de twee groepen die met de kinderen een jurk of gebouw van dozen gaan maken.

Groetjes van Lorik en Kiki (groep 5), Nadine en Tijn (groep 6), Zoilaynis en Jayden (groep 7), Mike en Yana (groep 8).

Den Helder Actueel, 9 maart 2017 – 10:53

Kunst & Kids blog obs De Dijk (2)

Den Helder – Groep 6 is donderdag 9 maart naar het Rob Scholte museum gegaan. Het was super tof! Er waren hele mooie schilderijen. De meeste kinderen waren enthousiast over de gouden rolstoel. Er was ook een vliegtuig en daarin zat een flipperkast. Kinderen uit groep 6 en 7 gingen schaken op de kleden in het Rob Scholte museum.

Ook heeft de meester drie foto´s van de kinderen gemaakt, dat is voor een 3d strip. Dat zijn drie foto´s met verschillende bewegingen en dezelfde achtergrond. We hebben heel veel zin om een strip te maken. Wij gaan ook van playmobil-poppetjes een zilver kunstwerk maken. Op de foto Nadine en Tijn, met meester Maarten bij het bijzondere vliegtuig.

Groep 1d is onze vierde kleutergroep, die is gestart na de kerstvakantie. Hier zitten nog hele jonge kinderen in, “maar ze kunnen al heel veel”, zegt juf Kim. De kinderen maken een eigen museum van autootjes en ze maken een groot kunstwerk met tape en verf. De kinderen kleuren zelf de vlakken in. Ze kunnen dit al heel goed en de tape helpt natuurlijk ook. Sarah uit 1d is op de foto druk bezig met groene verf en maakt zo haar eigen vakje. Alle kinderen hebben een eigen kleur gekozen. Het wordt dus echt een mooi kunstwerk.

Alle groepen van basisschool De Dijk houden zich in maart bezig met het project “Kunst & Kids”. Het project is een idee van de leerlingenraad en wordt samen met het Rob Scholte Museum uitgevoerd. Via een blog houden ze de lezers van DHA op de hoogte.

Den Helder Actueel, 12 maart 2017 – 09:25

1. Ans Bisselink 13 maart 2017 op 08:34

Fantastisch Rob, dat doe je toch maar weer !!!!
    Ondanks de negatieve opstelling van Gemeente c.s. blijf je positief bezig. Mijn kleinkinderen vonden destijds het bezoek aanjouw museum ook ‘vet gaaf’en belden me voor het programma Ivo Niehe, waar ik anders niet had gezien. Zie je gauw,lieve groet Ans

2. Ans Bisselink 13 maart 2017 op 08:36

vergeet de taalfout ‘waar’,moet hetgeen zij

3. Wat een geweldig gevoel heb je deze kinderen gegeven.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.