Kunstredactie De Volkskrant – Beslag dreigt op werk Scholte

Beslag dreigt op werk Scholte

Creditcardmaatschappij American Express wil beslag laten leggen op de schilderijen van Rob Scholte. De kunstenaar heeft momenteel een expositie in galerie Donkersloot in Amsterdam van oud werk. Volgens American Express heeft Scholte een schuld van ruim dertigduizend gulden bij American Express…

Amsterdam – Het bedrijf heeft een deurwaarder in de arm genomen om het bedrag te innen, zo blijkt uit correspondentie aan de kunstenaar en de galerie. Volgens een woordvoerder van de galerie zijn de 23 geëxposeerde werken al voor de helft eigendom van een verzamelaar. De vraagprijs van de werken ligt rond de vijftienduizend gulden en meer. Het gaat om schilderijen, die Scholte in 1983 maakte.
De galerie houdt er ernstig rekening mee, dat het beslag elk moment wordt uitgevoerd. De deurwaarder had er nog op gerekend, dat Scholte zelf bij de opening van zijn tentoonstelling op Oudejaarsdag aanwezig zou zijn en zijn schuld zou komen betalen. Scholte liet echter verstek gaan.

De Volkskrant, 5 januari 1999, 00:00