Helders Weekblad – Annelies Pool breekt lans voor kunstenaar: “We moeten trots zijn op dit museum”

Centrum – Annelies Pool wil een lans breken voor Rob Scholte zijn museum. Zoals heel veel Nieuwediepers, weet ze.

“Heb je er wel eens rondgelopen? Weet je wat voor prachtigs daar te zien is? Dat mag toch niet verloren gaan”, is haar stellige overtuiging. Annelies loopt naar eigen zeggen alle musea in Nederland plat.

Politiemuseum

“Ik heb in Den Helder alle musea wel gezien. Ook die er nu niet meer zijn. Wist je dat hier vroeger een politiemuseum was? Dat weten er heel veel niet.
Daarom wil ik zo graag dat het Rob Scholte Museum in onze stad blijft. Mijn idee is dat het geld verkeerd besteed wordt. Neem nou de Kampanje. De mensen die daar vroeger gewerkt hebben, krijg je daar niet naar binnen hoor, heb ik horen zeggen.”
Annelies Pool hoopt dat kunstenaar Rob Scholte uiteindelijk mag blijven.

Pilaarhoog

“Hij heeft al zoveel opgeknapt binnen. En nu willen hij en zijn vriendin de buitenkant tot pilaarhoog onder handen nemen en mooier maken.
Ik moet echt zeggen, het ziet er tiptop uit. Rob Scholte wil vooruit, niet terug en niet stilstaan. Ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en zijn moed. Ik hoop dat het hem lukt. Want waar staat nu het eerstvolgende museum met moderne kunst? Amsterdam?”

Helders Weekblad, donderdag 30 juni 2016