Gymnasium Bernrode – Kunstklas 6: imago + Filmpjes Imago 2016

Kunstklas 6: imago

Massacultuur IMAGO 1 – projecties IMAGO 2 – presentaties IMAGO3 – portfolio

Planner week 35 – week 04 2013-2014

Praktische opdrachten Imago 1, 2 en 3:

PO4 KU821 Imago 1 Projecties

2013-2014 Opdracht Kunstklas 6 Imago P1-P2-P3

Inventarisatie en onderzoek ( zie Ppt website/Magister/presentaties werkboek).
Maak een persoonlijke selectie. Geef in woord & beeld aan wat beeldend interessant is en leg uit waarom. Onderzoek de betekenis van IMAGO (woordspin, enz) en onderzoek de betekenis/belang van een IMAGO in onze samenleving.

Neem foto’s, verzamel beelden, maak schetsen, waarmee je iets kunt vertellen/verbeelden over jezelf. Varieer!

Verzamel afbeeldingen van imago’s in de media. Differentieer en analyseer (analyseschema beeldend).

‘Sample – citeer – kopieer’ foto’s en schetsen uit 1 t/m 3. Associeer.
Maak bewust gebruik van blauw en groen om later nieuwe beelden in te kunnen ‘keyen’.

Materiaalonderzoek monteren met Première :
Montage/editing
blue/green-screen/keyen
tekst/geluid/muziek

Creëer met projecties een fantastische sfeer/setting van je mogelijkheden > Imago P1, copy-morph ipv copy-paste

Strikte voorwaarden:
programma Moviemaker/Première of overleg met (gast)docent over alternatief.
‘fade in’ – titel – (film)beelden – naam – ‘fade out’
muziek/geluidseffecten
aanleveren voorlopige versie op USB, CD of DVD in week 43, definitieve versie op CD of DVD in week 47
duur ± 1 minuut
sluit je aan bij 1 of 2 anderen om een aaneensluitende montage te maken van jullie Imagoprojecties. Er zijn in de VandenElsenzaal 5 beamers te verdelen, dus 5 groepen mogelijk.

PO5 KU822 Imago 2 Presentatie

Inventarisatie en onderzoek van PowerPoint 2 ( ELO).Maak een persoonlijke selectie.
Geef in woord en beeld aan wat beeldend interessant is en leg uit waarom (analyseschema beeldend).
Wat vraagt de maatschappij van de (post)moderne mens? Verzamel afbeeldingen en teksten uit de media. Orden deze volgens analyseschema.
‘Sample – citeer – kopieer’ foto’s en schetsen ook uit IMAGO 1
Schrijf een (kort) statement voor je theatrale presentatie.
Sluiten jouw skills naadloos aan bij wat de maatschappij vraagt of eist men iets waarvoor in de plaats jij een alternatief doel wilt stellen? Mail tekst met 1 afbeelding naar MGE
Ontwerp naar een performance/ presentatie/theatrale vorm toe > Imago P2 gekoppeld aan Imago 1

Strikte voorwaarden:
Gebruik je Imago 1 projecties.
Mail tekst en afbeelding ( uiterlijk in bezit MGE: week 50 )
Aanwezig en betrokken bij inrichten/ oefenen/ doorloop enz
Aanwezig van 11.00-16.30 uur bij presentatie in Van den Elsenzaal op zondag 19 januari (Open Dag).

Imago 3 Portfolio

Klas 5 2012-2013, Klas 6 2013-2014 KUNST BEELDEND
AANDACHTSPUNTEN VOOR HET MAKEN VAN JE PORTFOLIO
In je portfolio kun je laten zien wat je in huis hebt op beeldend gebied (eventueel ook breder; op het hele gebied van de kunsten). Een portfolio helpt je om na te denken (reflecteren over wat je hebt bereikt en wat je nog wilt leren).
Het portfolio stimuleert je bovendien als leerling om over je eigen ontwikkeling na te denken:
Wat inspireert/fascineert/raakt mij?
Wat zijn mijn sterke en zwakke punten? Welke competenties beheers ik goed, welke zou ik kunnen verbeteren?
Wat is het belang van bepaalde competenties voor mijn loopbaan?
Hoe kan ik anderen laten zien waar ik goed in ben?
Hoe kan ik mijn zwakke punten verbeteren?
Op die manier speel je zelf de hoofdrol bij het ‘managen’ van je leerproces.
Je kunt je portfolio gebruiken wanneer je toelating doet bij een kunstacademie of kunst gerelateerde opleiding of voor je toekomstige werk. Je wordt dan meestal beoordeeld op :
creativiteit, visie, beeldend vermogen, reflecterend vermogen en vaardigheden.
Zorg dat al deze aspecten zichtbaar zijn in je portfolio. Denk dus aan reflectie, kritisch kunnen kijken naar je eigen werk en dat van anderen! Neem dus ook hierin op wat je nog zou willen leren( leerpunten) .

Samenstellen portfolio:

Deel 1:
PR- A4-tje/voorstellen: wie ben jij? (laat een foto/portret van jezelf zien en stel je voor)

Deel 2:
Werk: maak een selectie van je huidige werk (niet ouder dan 3 jaar)
Laat zien wat je tot nu toe gedaan hebt. Niet alleen eindproducten of ideeën maar ook het proces. Laat je denkwijze zien; hoe kom je tot iets!
Mogelijke onderdelen:
grote map (50/65 cm)
schetsboek
digital portfolio (PTA- werkstukken?)
nog te maken werk
Inspiratie nodig? Doe de ‘manual’: http://www.mistermotley.nl

PDF:
https://www.bernrode.nl/Portals/0/vakken/fantaseren%20over%20IMAGO.pdf

Filmpjes Imago 2016

Colette Imago: Thinking Out Loud Colette

Geüpload op 11 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/IEPHJsiP9oY

Jop Imago

Geüpload op 11 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/Y87shchH2DQ

Kirsten Imago

Geüpload op 11 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/Q18iqbIMeKc

Lonneke Imago

Geüpload op 11 jan. 2016

Reacties:
https://www.youtube.com/watch?v=IccGNeleCB

Karli Imago

Geüpload op 12 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/9jtC4i0S9M0

gevangen imago 1 Anne

Geüpload op 12 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/rF7o_sWObsI

imago Demi

Geüpload op 12 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/eRRymPZEN6

imago Lieke

Geüpload op 13 jan. 2016

Reacties:
https://youtu.be/8igyUltS-Xg

Gymnasium Bernrode | Abdijstraat 36 | 5473 AG Heeswijk-Dinther | Tel: 0413 – 291342 | Fax: 0413 – 294093 | E-mail: administratie@bernrode.nl

https://www.bernrode.nl/

https://www.bernrode.nl/Leerlingen/Vakken/Kunst/Kunstklas6Imago2016.aspx

PDF:
Fantaseren over IMAGO

Leave a comment

Your email address will not be published.

*