E.M. – Mijn reactie op het muurtje van het station wat weg moest en de blauwe strepen die er komen

Ten eerste het muurtje moest weg wegens het aangezicht voor de toeristen. Welke toeristen? Vanaf augustus 1975 ga ik al met de toeristen om van De De Zandloper, De Yperhof en Keizerskroon. Oogduyne bestond toen nog niet. De toeristen die voor de Vlootdagen komen rijden via de Rijksweg, Binnenhaven, Moormanbrug. Hebben niet met het station te maken. Dus het muurtje had kunnen blijven staan.

Ten tweede de hele binnenstad verpaupert. Oorzaak: er kwam een parkeermeter te staan. Heel veel winkeliers gingen hier aan onder door. Nu komen de sportzaak en leerwinkel nog leeg te staan. Dan heeft alleen de Keizerstraat al 8 lege panden. In plaats van parkeerautomaat krijgen wij nu blauwe strepen. Dit maakt de stad asociaal. Het muurtje moest weg vanwege het aangezicht en wat asociaal zijn die blauwe strepen, dat mag wel.

Men moet de eigenaren helpen en ondersteunen, zodat het weer leefbaar wordt in Den Helder. Ik persoonlijk koop geen parkeerkaart, want als ik niet vrij kan parkeren, ga ik naar Schagen toe. Daar is alles vrij parkeren en daar staan ook geen winkelpanden leeg en daar is veel meer te doen als in Den Helder in november. In december zijn er kunstenaars die van een ijsblok een kunstwerk maken, uitbikken dus en dat trekt klandizie, of er wordt wat van hard zand gemaakt, allemaal door kunstenaars. In februari was er een tulpenkwekerij, iedereen kreeg een bosje tulpen van 10 stuk en mocht zelf de kleur uitkiezen. Hier komen toch mensen op af en daar heb je dan ook een gezellige sfeer.

B en W, open jullie paar ogen en ga eens in Schagen kijken. Daar kan men zeker 4 a 4,5 uur zich vermaken.

Mochten die blauwe strepen er toch komen. Dan komt er ook weer een muurtje.

ALLEEN ZAL HET NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER HETZELFDE ZIJN.

De weg naar Den Haag weet ik nog altijd te vinden.

1 Comment

1. Zou dit bericht door de verantwoordelijke personen op de juiste wijze gelezen worden ?

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.