Delano Weltevreden – Scholte Museum niet naar Hoorn

Den Helder – Kunstenaar Rob Scholte is niet bezig met een verhuizing van zijn museum naar Hoorn. Dat zegt Scholte naar aanleiding van een bericht op Facebook van schilder Joop Schoutsen uit Hoorn. Schoutsen is ’ter voorbereiding op de komst’ van het Rob Scholte Museum naar Hoorn op zoek naar woonruimte voor Scholte en diens gezin. Schoutsen maakt er geen geheim van dat hij en andere kunstenaars het Rob Scholte Museum dolgraag in Hoorn willen hebben. „We hebben in Hoorn twee gebouwen op het oog. En drie andere in andere gemeenten. Een deel van de financiering hebben we al rond. We hebben al één reactie gehad voor woonruimte. Volgende week ga ik even kijken.”

Rob Scholte weet dat Schoutsen hem graag in Hoorn ziet. „Maar er zijn nog zoveel andere partijen geïnteresseerd om mijn museum te huisvesten. In Limburg bijvoorbeeld. We zijn nog in Den Helder gevestigd maar oriënteren ons wel op andere mogelijkheden. Het klimaat voor kunstenaars in Den Helder is niet een klimaat waarin ik gedij.”

Helderse Courant, vrijdag 12 juni 2015

1 Comment

1. Brabant of limburg!! Yes!!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.