De Hallen Haarlem – Humor: 101 jaar lachen om kunst

Gepubliceerd op 15 mei 2017

Humor. 101 jaar lachen om kunst’ stelt de invloed van humor en de impact van de rebelse en ontregelende dada beweging in de moderne en hedendaagse kunst in Nederland centraal.
In De Hallen Haarlem zijn schilderijen, grafiek, fotografie, films en ruimtelijke werken te zien met een humoristische boventoon, die in relatie staan tot dada, surrealisme, popart en Fluxus. In het Frans Hals Museum ligt de focus op karikaturen van en parodieën op beroemde kunstwerken.

‘Humor. 101 jaar lachen om kunst’ is de elfde zomertentoonstelling, die zich nu voor het eerst over het Frans Hals Museum en De Hallen Haarlem verdeelt. De tentoonstelling wordt begeleid door een ruim geïllustreerde catalogus, die samen met een bijbehorend kwartetspel bij de toegangsprijs inbegrepen is.

‘Humor. 101 jaar lachen om kunst’ wordt mogelijk gemaakt door ruimhartige ondersteuning van de Van Toorn Scholten Stichting.

Reacties: