CSG Jan Arentsz – Excursie Rob Scholte Museum

Op vrijdag 12 februari bezochten de leerlingen van het vak “kunst algemeen” het Rob Scholte Museum in Den Helder. De kunstenaar leidde in hoogst eigen persoon de leerlingen in meer dan 2,5 uur rond in het museum. Hij deelde zijn visie over kunst, vertelde verhalen over zijn eigen werk, liet leerlingen honderduit vragen stellen en liet zelfs nog te bouwen deel van het museum en zijn eigen werkplaats laten zien! Wat een inspirerend verteller en wat een boeiende kunstenaar! De leerlingen waren diep onder de indruk. We raden iedereen dan ook zeker aan om een keer te gaan kijken.

1. loes vermeer-lagerveld. 19 februari 2016 op 10:21

Tijdens het bezoek van deze leerlingen was ik ook in het Rob Scholte museum.Wat waren deze leerlingen enthousiast over hetgeen ze zagen en wat waren ze onder de indruk van de inspirerende kunstenaar die op een gedreven wijze uitleg gaf over de aanwezige objecten. Ze bleven veel langer dan eigenlijk de bedoeling was en vertrokken daardoor ook later dan gepland was. Terug naar Alkmaar en terugkijkend op een leerzame middag

2. heleen van der leest 19 februari 2016 op 17:43

De meester onderwijst de leerlingen.

3. Dit is echt een groot cadeau dat docenten aan hun leerlingen kunnen geven. En als je denkt, daar heb je Berts -de hofnar van Scholte- weer, bel dan even met de collega’s van het Jan Arentsz, weet je niet wat je hoort….

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.