Brabants Dagblad – Portret kunstenaar Posset na kwartier verwijderd van standbeeld Jeroen Bosch

DEN BOSCH – De Bossche politie heeft maandagmiddag een meer dan levensgroot portret van de Bossche kunstenaar Ralph Posset laten verwijderen, dat aan het beeld van Jeroen Bosch op de Markt in Den Bosch was bevestigd.

Posset protesteerde met de actie tegen het geldverslindende Jeroen Boschjaar en de grote aandacht die een dode kunstenaar krijgt ten koste van de levende kunst.

‘Klatergoud’
Nog geen kwartier heeft de grote foto voor het standbeeld van Jeroen Bosch gestaan. Medewerkers van Posset hebben het portret zelf verwijderd, nadat duidelijk was geworden dat de politie het anders zou doen. Posset trekt de grootheid van Bosch niet in twijfel. “Dat er een expositie in het Noordbrabants Museum komt en een film van Peter Greenaway over Bosch vind ik fantastisch. De rest is klatergoud van Bosschenaren die allemaal bij elkaar op schoot zitten.” Hij wees er fijntjes op dat Bosch zelf ook niet veel moest hebben van kitsch en klatergoud.

Lees meer over het Jeroen Boschjaar op http://bd.nl/jb500.

Brabants Dagblad, 04 januari 2016, Laatste update 04 januari, 14:11

Laatste reacties:

Rita
Goed schilderij Ralf, helemaal niks mis mee!!! BRAVO!!!!!!

harrie
Dit is een foto op canvas ,als Ralph Posset echt zo goed kon schilderen dan trok hij geen steungeld van 3500 euro per maand….

j
Eindelijk iemand die deze geldverslindende egotripperij van Rombouts aan de kaak stelt!

Paul Groot
Kennelijk weet jij niet dat de burgemeester niet in z’n eentje het beleid van een stad bepaalt.

harrie
Ralph Posset is een even grote ego tripper en maatschappelijk geld verslinder (google maar ff) hij zou daarom een waardige opvolger van rombouts als burgermeester zijn, ook iemand van niets poetsen maar lullen en zakkenvullen……..

Pieter73
Sinds wanneer mag een kunstjesmaker zich kunstenaar noemen?

Paul Groot
Is Ralph Posset niet die wc-rolkunstenaar die zichzelf verheerlijkt, waarover de kranten van Brabantpers vorig jaar vernietigend schreven? Het komt mij voor dat het stikjaloers is op de aandacht voor een echte kunstenaar uit het verleden.

P Freiherr Von Maltzahn zu Leppersdorf
Ik denk dat er in Den Bosch wel meer zijn die zichzelf verheerlijken; ik denk aan de man met het kapsel en de hoornen bril.

JK
Dhr Posset zelf lijkt anders ook niet vies te zijn van kitsch en klatergoud.

1 Comment

1. Als je in ons land iets presteert en je kop boven het maaiveld uitsteekt komen er onmiddellijk reacties van gefrustreerde miskende talenten dat het zakkenvullerij en egotripperij zou zijn. In NL mag je namelijk geen herdenkingsjaar bedenken. Stel je voor zeg! Get a Life! Met jullie wordt het nooit iets.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.