Bo-Anne van Egmond – Gemeente Den Helder haalt spandoek ’verkocht’ weer van postkantoor

Het wordt een soort kat-en-muisspel tussen de gemeente en het Rob Scholte Museum: voor de derde keer in drie weken is er een spandoek met ’verkocht’ over het te koopbord gehangen. De gemeente Den Helder laat bij monde van vastgoed wethouder Lolke Kuipers weten maandag het spandoek wederom weg te halen.

Het wordt telkens weer opgehangen, omdat Scholte claimt, dat de gemeente en hij afgelopen zomer een koopovereenkomst hadden gesloten, waar hij later niets meer van hoorde. Hij zou 245.000 euro voor het pand betalen. De gemeente ontkent deze lezing.

De rekening voor het verwijderen van het spandoek zal niet naar het museum worden gestuurd: “Dat komt alleen maar op de grote hoop. De vordering is al zo hoog op Rob Scholte”, aldus Kuipers. Hij doelt daarmee op de betalingsachterstand van vier jaar voor de nutsvoorzieningen, die opgelopen is tot een kleine 20.000 euro.

Noordhollands Dagblad, 7 oktober 2017, 17:20

Reacties:

Eddie Mallekoote · Det Norske Veritas (DNV)
en ook dat kun je onder de noemer kunst verkopen..

Fred Kwast
Sinds wanneer int de gemeente Nutsvoorzieningsgelden ? Mocht dat zo zijn , dat de gemeente deze gelden int , dan staan ze in een overeenkomst of een huurcontract, onder servicekosten.

Fred Kwast
Had , dat niet iets te maken met het niet willen geven van de gebruiksgegevens van het pand die scholte nodig had , om een buisnisplan in te kunnen dienen ? Mocht dit zo zijn , dan is dit een luizenstreek om hem te manen voor dat bedrag.

Ruud Van de Kerkhof · Geen
De mensen van buiten Den Helder zullen wel denken wat een zielig zooitje daar in Den Helder op deze manier zetten ons wel mooi voor LUL in de rest Nederland .
Het lijkt wel een kleuterklas .

Fred Kwast
Wat denk je van de bewoners van Den Helder zelf Ruud ? Moeten wij dan “””””blij “””” wezen met zo’n stelletje……

1. Het Rob Scholte Museum is al een kunstwerk op zich!

2. Fred je hebt gelijk, dit is weer zo`n stoot onder de gordel, ik vraag me steeds af wat wil de gemeente bereiken of is er toch een dubbele agenda.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.