Bjorn Thimister – Machinepistool Prins Bernhard duikt op

BEEK – Een heus Erma MP-pistool van wijlen Prins Bernhard. Wim Seelen, eigenaar van oorlogsmuseam Eyewitness in het Limburgse Beek, heeft het sinds kort in zijn collectie. Met Bevrijdingsdag voor de deur, onthult de wapenverzamelaar en oorlogskenner hoe hij in het bezit kwam van dit bijzondere relikwie.

Enige tijd geleden kreeg Seelen een telefoontje of hij interesse had in ,,een interessant pistool”. Een vuurwapen waarmee Prins Bernhard op 10 mei 1940 bij Paleis Soestdijk schoot op Duitse transportvliegtuigen. ,,Ik was zeer verheugd over het aanbod, maar not amused over de prijs”. Toch besloot de 46-jarige Limburger om er alles aan te doen om het pistool in zijn bezit te krijgen.

1 Comment

1. Het machinepistool ziet er fonkelnieuw en ongebruikt uit. Dat maakt de kans groot, dat het hier inderdaad om het exemplaar gaat, waarmee Bernhard in mei 1940 tegen de Duitsers gevochten zou hebben.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.