Arie Booy – Kunststuk

De gemeenteraad is enthousiast over de verkoop van het oude postkantoor aan gebruiker Rob Scholte, maar wie de website van de kunstenaar raadpleegt, merkt dat het enthousiasme niet wederzijds is.
Scholte heeft een uitgebreid exposé op zijn site geplaatst waarin hij heel wat vraagtekens zet bij de gang van zaken rond dit dossier. Ik denk dat hij daar gelijk in heeft, want er is de afgelopen jaren zoveel gebeurd dat je nu niet kunt verwachten dat er met één pennenstreek een eind gemaakt kan worden aan de onenigheid en verschillen in interpretatie.
Los van de vraag wie er gelijk heeft, kan niemand ontkennen dat er vreemde bewegingen gemaakt worden door het gemeentebestuur. Eerst moesten Scholte en zijn gezin het pand verlaten omdat er geen woonbestemming op rust, toen mochten ze blijven vooruitlopend op een besluit over de toekomst. Tegelijkertijd was er gesteggel over het business van de kunstenaar dat niet zo deugen. Na het aantreden van een nieuw college blijkt dat niet zo belangrijk meer en staat het de verkoop niet in de weg. Maar tegen welke prijs? Wie de stukken van Scholte op zijn website leest, ziet al gauw dat het om 1,4 miljoen euro gaat. Daar moeten de kosten van achterstallig onderhoud nog vanaf. Het word vast een heel kunststuk om dit proces in goede banen te leiden.

NHD, woensdag 11 november 2015

1 Comment

1. Verkoop van een pand lijkt mij een koud kunstje. De gemeente zegt: je hebt het voor 1 miljoen en Rob zegt ; daar wil ik het wel voor doen. Klaar. Misschien heeft hij het geld niet, maar dat kan hij via crowdfunding wel bij elkaar krijgen. In de vorm van een actie “Vrienden van het Rob Scholte museum”? waarbij iedereen geeft om niet. Iets dergelijks is bij het Jopie Huisman museum ook met succes gedaan.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.