Anke de Vries – Gastschrijver NHD: ’Texel als topbestemming is een kans voor Den Helder’

Het team Citymarketing Den Helder feliciteert Texel met haar 9e plaats in de ’Best in Europe Travel’ top 10 van Lonely Planet! Een verdiende plek gezien het schoon van de ongerepte natuur. Bijzonder om als Nederlandse plek ineens zo hoog te scoren in een reisgids die wereldwijd bekend is.

Nog mooier dat dit bekend wordt in de eerste dagen dat het nieuwe team Citymarketing Den Helder van start is gegaan. Eén van onze doelstellingen is meer bezoekers aan te trekken om zodoende een gunstig klimaat te scheppen voor ondernemers en de werkgelegenheid te laten toenemen.

Het lijkt erop dat we zonder inspanning zomaar een flinke toestroom van bezoekers krijgen door de vermelding van Texel als één van de tien mooiste plekken in Europa. Daar droomt toch iedere marketeer van!

Helpende hand

Graag bieden we Texel een helpende hand om gasten op te vangen. Den Helder heeft immers hotels in alle prijsklassen, vakantieparken, B&B’s, mini en grote campings en strandhuisjes. Daarbij kunnen we bezoekers langer vast houden door hen te wijzen op alles wat Den Helder te bieden heeft. Het prachtige Willemsoord, de dadelijk nieuw ingerichte binnenstad, de Stelling met al haar forten, de musea en de talrijke (sport)evenementen die worden georganiseerd. En dan Julianadorp met haar stranden en aaneengesloten grootste bloembollengebied van Europa. En hoe leuk zou het zijn als de toerist vanuit Texel een dagje ’overkant’ in Den Helder gaat doen. Veel bezoekers van Texel zijn immers ook cultuur- en sportliefhebbers, die in Den Helder hun hart kunnen ophalen.

Een ander voordeel van de toestroom zou kunnen zijn dat de toerist wat meer verspreid over het jaar komt, zodat de ondernemers ook in de wintermaanden hun voordeel kunnen behalen.

De vraag is of de plotseling verwachte toestroom van bezoekers voor problemen zou kunnen zorgen, wat uiteraard niet de bedoeling is. Den Helder moet immers vooral ook een aantrekkelijke stad zijn om te wonen en te werken. Vanuit Citymarketing zullen we de ontwikkelingen goed volgen en mogelijke negatieve bijwerkingen zien te reduceren. Maar vooralsnog zien we de vermelding van Texel in de Top 10 van Lonely Planet als een kans voor Den Helder.

NHD, 27-5-2016, 17:18 (Update 27-5-2016, 17:18)

1. tine verhagen 12 juni 2016 op 21:09

dus als de politici een beetje slim zijn,blijft het rob scholte museum

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.