Ad Bak – Avondje Jinek voor Den Helder

Den Helder – De bus van Eva Jinek kwam naar Den Helder, zo werd vorige week aangekondigd. Daar moesten we natuurlijk bij zijn! Om 20:00 uur vertrok woensdagavond de speciale bus uit Den Helder met 44 enthousiaste, maar vooral nieuwsgierige Noordkoppers.

Bij aankomst in Amsterdam op het Westergasfabriekterrein een korte wandeling naar de Pilot Studio, waar ook Pauw en De Wereld draait door gemaakt worden. Bij binnenkomst in het Media café al de eerste instructies. Iedereen inschrijven bij de balie. Daar een sleutel voor een kluisje, waar jassen en tassen achter moeten blijven. Iedereen kreeg een welkomstcocktail, een borrelhapje en een consumptiebon voor een drankje. En of iedereen voor 22:15 uur naar het toilet wil gaan, want daar is daarna geen gelegenheid voor.

In de studio was dringen niet nodig, want iedereen werd in de studio op een stoel gewezen, waarbij naar uiterlijk en kledingkleuren wordt gekeken. Even voor 22:25 uur gaan de bezoekers de kleine studio in en worden ze op een stoel gezet. Floormanager Tommy Byrne legt uit hoe de uitzending verloopt. Het grote scherm boven de ingang geeft ook de tijd aan en telt af naar de start van de uitzending. Willen jullie belangstellend kijken en eventueel instemmend knikken, ook al boeit het onderwerp niet? Spontaan applaudisseren, maar vooral genieten van de avond.

Grote groep

Dan komt Eva binnen, die opkeek van de grote groep toeschouwers en vroeg waar we vandaan kwamen. Naast de groep uit Den Helder waren er ook anderen. Zij vertelde, dat dit eigenlijk de studio van Pauw is, maar dat zij er tijdelijk met haar decor is neergestreken. Deze uitzending zijn er zes camera’s en dat iedereen wel een fractie van een seconde in beeld komt. Daarna introduceerde ze de gasten van de avond, die bij haar aan tafel kwamen. De klok telt af naar het moment, dat Eva de vooraankondiging, de teaser, van het programma inspreekt. Dan gaan we er uit voor de reclame.

Eva laat nog wat mensen uit het publiek op haar stoel zitten voor een foto. Dan start de uitzending en zijn tien man op de vloer en nog eens twintig boven in de technische ruimte druk bezig om de uitzending te maken. Boven worden de beelden geselecteerd, de foto’s en de video’s op de schermen geplaatst, geluiden en muziekjes geregeld en ingezet. Eva leest de onderwerpintroducties van de autocue en haar vragen heeft ze allemaal op papier staan. Voor het publiek is het een geoliede machine, die een uur lang laat zien hoe een talkshow gemaakt wordt. Na de eindtune nam Eva nog uitgebreid de tijd voor mensen, die een fotootje met haar wilden, hebben.

Om 00:10 uur vertrok de bus weer naar het noorden, waar we na 01:30 uur bij het station van Den Helder aankomen. Iedereen is het eens: dit was een ontzettend leuke avond!

Den Helder Actueel, 8 augustus 2019 – 11:30

Reacties:

Hijneken
8 augustus 2019 at 12:01
Jinek, de exponent en roeptoeter voor de links georiënteerde staatsomroep. Nee daar kijk ik nooit maar, dat is slechts voor mijn rechtsdraaiende politieke overtuigingen.

Judge X
8 augustus 2019 at 12:13
Hahaha…. heerlijk !

Boerema
9 augustus 2019 at 00:01
Leuk hoor. Jinek vind ik een leuke dame met humor. Maar helaas erg links. Kwam het dagelijkse Trump bashen nog aan bod?

Meer informatie: